„Veszélyes vagyok, voltam és leszek” – könyvvé összeállt beszélgetések Cserhalmi Györggyel
Csáki Judit színikritikus kötetében sorjáznak a történetek a színészlegenda pályafutásáról.
Csáki Judit színikritikus kötetében sorjáznak a történetek a színészlegenda pályafutásáról.
Mert elolvasta az Index beszámolóját a Cserhalmival készült beszélgetőkönyvről, amit most már nem is fog elolvasni.
Az összművészeti portál 15 éve működik, alapítói között olyan színházi szakemberek vannak, mint Csáki Judit.
Az álláshalmozó rendező nagyon is beleillene a Macbeth 4. felvonásába – nyilatkozta Csáki Judit a tekintélyes amerikai külpolitikai szaklapnak, a Foreign Policy-nek.
Az Origónak adott interjúban a kuratórium új elnöke üzent a kinevezése ellen tiltakozó tanároknak is.
A Kaposvári Egyetem színházi tanszékének egykori vezetője felidézte, mi történt azokban a napokban, amikor a színészképző felett átvette az irányítást Vidnyánszky Attila. Csáki Judit úgy tippeli, hogy a kaposvári esethez hasonló forgatókönyv mentén fogják „leszalámizni” a Színház- és Filmművészeti Egyetemet, melynek kuratóriumi elnöke lett a napokban Vidnyánszky.
Az idei Pécsi Országos Színházi Találkozó zsűrijének delegálási módját a fesztivál körül kialakult botrány miatt módosítottak. A nyolctagú testületbe négy tagot önállóan a Magyar Teátrumi Társaság, négyet pedig a Magyar Színházi Társaság jelöl. Csáki Judit nem került be most sem.
Úgy vélik, az MSZT nem képes tagjai érdekeit képviselni.
A Színházi Kritikusok Céhe Csáki Juditot jelölte a színházi seregszemle zsűrijébe, ám a POSZT szakmai tulajdonosai nem fogadta el a jelölést. A kritikusok hallgatással tiltakoznak.
Ritkaság az ilyen díszlet manapság: minden szép benne. A terítők, a vázák, a képkeret, a bútorok, de még az ifjú férj is – a fene sem érti, mi baja van ennek a Hedda Gablernek. A Radnóti Színház Ibsen talán legfogósabb drámáját mutatta be.
Olyan volt, amilyenre számítani lehetett. A hatalom részéről folytatódik az agresszív tarolás – szép szóval: a területfoglalás –, a színház részéről a csöndes ellenállás, jó esetben jó darabokkal. 2013 mégsem elsősorban az előadásokról szólt.
Ha akad egy színésznő, aki jól el tudja énekelni Edith Piaf dalait, akkor jár neki - és a közönségnek - a lehetőség, hogy eljátssza az énekesnőt. Hogy dráma is van-e hozzá, majdnem mindegy.
Csáki Judit úgy véli: miközben harmadszor is igazgatónak nevezték ki Vidnyánszkyt, „eltűnik a magyar színházi hagyomány a Nemzetiből”.
Megegyezett egymással a Magyar Színházi Társaság és a Magyar Teátrumi Társaság elnöksége arról, hogy a júniusi Pécsi Országos Színházi Találkozó (POSZT) zsűrijébe mindkét szervezet négy-négy jelöltet állít önállóan.
Nem lehet összemosni a két oldal felelősségét sem a színházi „egyházszakadásban”, sem az ország politikai megosztottságban – véli Mohácsi János. A rendező valós tapasztalatokat épített a kultúrpolitikát is kifigurázó darabjaiba, és kikéri magának, hogy egy újságíró mondja meg, miről kell beszélnie a színháznak. Mi történt Kaposváron? Miért énekelnek színészhallgatók Cseh Tamást? Interjú.
A magyar színházról rendeztek vitaestet Bécsben. Vidnyánszky és Balog miniszter nem ment el.
Lehet szövegelni a tudomány és a művészet világmegváltó hatásáról, mert kétségtelenül van neki, csak hát nem mindegy, hogy odakint közben csönd van, vagy kolera tombol, esetleg forradalom.
Demens: aki a felejtés univerzumában él, és nem lehet vagy nem érdemes kirángatni onnan. Amióta bezárták az OPNI-t, nem tudjuk, hol vannak. Most éppen Mundruczó Kornél színpadán.
Mi újság a nagyvilágban? - kérdezi tőlünk, a közönségtől a három díva. Tudnánk mesélni. Aztán kiderül: ők is. Válasszunk párt! a Jurányiban.
Most akkor legyünk hálásak a nemzeti karakter nemzeti kormányának, hogy így megsegíti a színházat: elég kimondani a nemzeti szót, és máris dőlünk a röhögéstől?